2013

Nu när det nya året har börjat tänkte jag försöka med bloggningen igen. Och också fortsätta med det sen när vi är ute ock backpackar. För om 4 (!!!) dagar åker jag, ansen och jennifer till Malaysia för att sedan fortsättta till Australien och Nya Zeeland. Iiih är galet taggad!! Faast jag kommer inte blogga om resandet på denna blogg, utan på min,ansen och jennifers resblogg ----> ryggsacken.blogg.se (OBS den är inte klar ännu, därav fulheten hehe) 
 
Ja, men nu tänkte jag börja berätta lite om 2013. 
 
Januari - Firade in det nya året hos Elin med tjejerna. Hade ett galet roligt nyår!!
Gick i 3:an och hade fortfarande "vanligt" mycket skola. Hängde ganska mycket på arken (var ju fortfarande ny där då hehe) och sen tog jag äntligen körkort!
 
Februari - Skrev studentprov, åkte till Marocko på sportlovet men min och riinas familjer och bara möös
 
Mars - Började månaden med kladdkaronkan och Karonkan! Skrev mina sista studentprov och i slutet av mars var jag klar med skolan. Då började jag jobba på olika dagisar och skolor.
April - Fortsatte jobba. Åkte till Kalmar, till farmor och farfar och firade påsk. 

 
Maj - Firade valborg hos Kajsa med gänget. Åkte till Ayia Napa på studentresa och hade en super vecka! Och jobbade.

 
Juni - Tog studenten!! Gjorde det som hör sommaren till, jobb, roadtrips, festande, strandhäng osv
Firade midsommar med svenska släkten hemma och sen med tjejerna hos Frida.
Juli - Gjorde samma sommargrejer, Freja kom hit och hängde här hela rockoff. For till Oskarshamn och det tyngsta på hela året ägde rum, farfars begravning.
Augusti - Var i Oskarshamn med svenska släkten. Åkte till Göteborg till kusinerna och gick på Liseberg. När jag kom hem sen var det dags för alla avskedsmiddagar och kräftskivor. Och för första gången sen jag var 6, började jag inte någon skola, utan fortsatte jobba.
 
September/Oktober - Två ganska lika månader. Jobbade, utgångar och häng med de bästa.Och just det, i september var vi på eriks premiär i helsinki.

November - Åkte till Göteborg med Freja och hennes kompis och gick på chalmers halloween fest. Mamma fyllde 50. Jobbade
 
December - Jag fyllde 19, firade det med förfest med mina fina vänner. Dansuppvisning, teateruppvisning och kör framträdande. Åkte till Sverige och shoppade. Hade en jättemysig jul hos min morbror med hela åländska släkten. Annars har december mest bestått av utgång, utgång, utgång, jobb, jobb, jobb. Och nyår firades först hemma med svenska släkten, sen hos frida med gänget och sen på arkeeo. Hade även i år ett jätteroligt nyår.
 
 
2013 har varit ett bra år, såklart har det funnits sina för och nackdelar men generellt väldigt braaaa!
2014 kommer däremot bli grymt!!! (I hopeee)
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback